OANN sues Maddow because its “Paid Russian Propaganda” was written by …a paid Russian propagandist

631
TIME / YouTube One America News Sues Rachel Maddow 1568135337.jpg...
TIME / YouTube

Darn that Russian gig economy…. apparently OANN took it personally that it happened to hire writers at Russian propaganda outlets, and decided to try a defamation suit against MSM, since they couldn’t be less obsequious.

“The lawsuit includes a statement from Kristian Rouz that said he wrote some 1,300 articles over the past 4 ½ years for Sputnik but “’I have never written propaganda, disinformation, or unverified information.’”


BWHAHAHAHAHAHAHAHAHA


The lawsuit contends that Maddow’s comment on her July 22 MSNBC show were retaliation after OAN President Charles Herring accused cable television giant Comcast of censorship. The suit contends that Comcast refused to carry the channel because it “counters the liberal politics of Comcast’s own news channel, MSNBC.”

sputnik-concept4-1024x678.jpg

According to The New York Times Sputnik engages in deliberate disinformation,[4] and has often been described as a Russian propaganda outlet.[5][6][7] Sputnik employees run social media pages and blogs posing as citizens of various countries, and purchased paid advertisement to disseminate fake and misleading content according to CNN Business.[8]en.wikipedia.org/…

If the stories broadcast by the Trump-endorsed One America News Network sometimes look like outtakes from a Kremlin trolling operation, there may be a reason. One of the on-air reporters at the 24-hour network is a Russian national on the payroll of the Kremlin’s official propaganda outlet, Sputnik.
Kristian Brunovich Rouz, originally from the Siberian city of Novosibirsk, has been living in San Diego, where OAN is based, since August 2017, reporting on U.S. politics for the 24-hour news channel. For all of that time, he’s been simultaneously writing for Sputnik, a Kremlin-owned news wire that played a role in Russia’s 2016 election-interference operation, according to an assessment by the U.S. intelligence community. www.thedailybeast.com/…

A week after Herring sent an email to a Comcast executive, Maddow opened her MSNBC show by referring to a report in the Daily Beast that said an OAN employee also worked for Sputnik News, which is linked to the Russian government.

“In this case, the most obsequiously pro-Trump right-wing news outlet in America really literally is paid Russian propaganda,” Maddow said on “The Rachel Maddow Show.”

“Their on-air U.S. politics reporter is paid by the Russian government to produce propaganda for that government,” Maddow said.

In the lawsuit, OAN said Kristian Rouz was a freelancer for Sputnik News, not a staff employee, and his work there had nothing to do with his work for OAN.

The lawsuit includes a statement from Rouz that said he wrote some 1,300 articles over the past 4 ½ years for Sputnik but “I have never written propaganda, disinformation, or unverified information.”

www.apnews.com/…

Over time, the network became increasingly dedicated to conspiracy theories and fake news, and became overtly supportive of Russia’s global agenda. When Rouz joined, the network had recently shed a number of anchors and other staffers who’d bristled at the change.

www.thedailybeast.com/…

Thank you to all who already support our work since we could not exist without your generosity. If you have not already, please consider supporting us on Patreon to ensure we can continue bringing you the best of independent journalism.

Leave a Comment

1 Comment on "OANN sues Maddow because its “Paid Russian Propaganda” was written by …a paid Russian propagandist"

avatar
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Inzane
Guest
Inzane

A conspiracy theorist who threatens to sue because you stifle his propaganda, is like a hit & run driver suing the city over a parking ticket.