The hearings of the House Select Committee investigating the January 6th insurrection incited by Donald Trump have been effectively exposing the role of Trump and his confederates in politics and the press. It is now an inescapable fact that they knew that their attempts to undermine democracy and overturn the election were illegal and they just didn’t care.

Click here to Tweet this article

On Tuesday a judge confirmed that Fox News was among those who knowingly spread lies and disinformation regarding the 2020 presidential election. The ruling came in a lawsuit filed by Dominion Voting Systems who allege that Fox News (and Newsmax and One America News Network) defamed them with blatantly false reports of election fraud. The ruling rejected Fox’s motion to dismiss the case, and explicitly cited the network’s owners as justification to allow the suit to proceed. According to Bloomberg News

“Fox News’s parent company can be sued by a voting-machine maker because Rupert and Lachlan Murdoch may have acted with “actual malice” in directing the network to broadcast conspiracy theories alleging the 2020 presidential election was rigged against Donald Trump. […]

“Dominion cited in its suit a report that Rupert Murdoch spoke with Trump a few days after the election ‘and informed him that he had lost,’ the judge noted.”

The judge further noted that…

“‘These allegations support a reasonable inference that Rupert and Lachlan Murdoch either knew Dominion had not manipulated the election or at least recklessly disregarded the truth when they allegedly caused Fox News to propagate its claims about Dominion.””

The evidence that Fox News purposefully maligned Dominion is overwhelming and irrefutable. The flagrant falsehoods promulgated on Fox include bizarre allegations that Dominion was created by deceased Venezuelan leader, Hugo Chavez; that their machines were rigged to switch votes from Trump to Biden; that Dominion was run by a George Soros associate; that Jewish space lasers operated by China altered the voter database.

Okay, that last one was not alleged in the lawsuit, but has been alleged by other Trump cult disciples. And the fact that it fits right in with the other real allegations says something all by itself.

In another defamation lawsuit filed by voting software company, Smartmatic, actual malice – exemplified by Tucker Carlson – was also cited when Fox’s motion to dismiss that case was rejected.

RELATED: Judge Cites Tucker Carlson as Validation of ‘Actual Malice’ in Defamation Suit Against Fox News

There’s a reason that these ruling keep going against Fox News. The network’s deliberate distortions of the truth have been a core part of their propaganda crusade to advance the “Big Lie” that Trump has been whining about for more than a year and a half. He has lost more than sixty cases challenging the election results, primarily because he has never produced a shred of evidence to support his charges.

Unfortunately, the efforts by Trump, aided and abetted by Fox News, have led to numerous episodes of violence, including the January 6th insurrection on Capitol Hill. And even that was predicted by a judge in a related case…

SEE: Judge: Trump’s ‘Frivolous’ Lawsuit is ‘The Stuff of Which Violent Insurrections Are Made’

[Headline edited to add “May Have” due to a couple of comments by readers]

NOTE: Twitter suspended the News Corpse account after 11 years without giving a reason. So if anyone wants to tweet articles from my website, please feel free to do so often and repeatedly.

Be sure to visit and follow News Corpse
on Facebook and Instagram.

And check out my books on Amazon:

Fox Nation vs. Reality:
The Fox News Cult of Ignorance.

Thanks so much for your support.

Liked it? Take a second to support Community on Patreon!

This is a Creative Commons article. The original version of this article appeared here.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here